Panel dyskusyjny podczas X Forum Europa-Ukraina

forum ekonomiczne_europa_ukraina
forum ekonomiczne_europa_ukraina
forum ekonomiczne_europa_ukraina

O projekcie

Podczas X Forum Europa-Ukraina w Rzeszowie agencja zorganizowała panel dyskusyjny pt. "Leczenie pacjentów z Europy Środkowo-Wschodniej – korzyści dla obu stron".

W dyskusji wzięli udział: Stanisław Kruczek, Członek Zarządu, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, prof. Adam Witkowski, Kierownik Kliniki Kardiologii i Angiologii Interwencyjnej Instytutu Kardiologii w Warszawie, prof. Jarosław Wójcik reprezentujący Samodzielny Publiczny Szpital nr 4 w Lublinie, dr Małgorzata Przysada, Zastępca Dyrektora Klinicznego Szpitala Wojewódzkiego Nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Rzeszowie, Barbara Zych, Kierownik Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej i Zakładu Pielęgnacyjno - Opiekuńczego w Tarnobrzegu.Witold Laskowski, dziennikarz, Prezes Zarządu Służby Zdrowia Sp. z o.o. oraz reprezentanci Ukrainy - Mykola Shpakovskyi, Dyrektor Generalny UKRMEDSTAR i Igor Torski, Vice President Ukrainian Association of Medical Tourism.

Założeniem panelu było przyjrzenie się aktualnej sytuacji turystyki medycznej w Polsce, a także zbadanie potencjału rozwoju tego nowego w naszym kraju biznesu. Opieka kardiologiczna, rehabilitacja pozawałowa i inne specjalistyczne terapie, a także opieka nad seniorami z Europy Środkowo – Wschodniej, to jedne z zagadnień dotyczące dyskusji nad perspektywami współpracy z Ukrainą w kontekście rozwoju medycyny i obsługi pacjentów z zagranicy. Jak zgodnie stwierdzili paneliści to duża szansa na wsparcie finansowe dla polskich szpitali i rozwój regionów. Turystyka zdrowotna potrzebuje jednak solidnie przygotowanego podłoża systemowego, prawnego, finansowego, aby móc wykorzystywać potencjał medyczny tkwiący w polskich placówkach medycznych publicznych i prywatnych. Ważnym elementem jest również odpowiednie nagłośnienie szans i możliwości, które niesie za sobą rozwój tego biznesu w Polsce.

styczeń 2017

Narzędzia

Public Affairs

Public Relations

Media relations

Media społecznościowe